معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد:

رشد بیش از 32 درصدی پذیرش از میان داوطلبان در سال تحصیلی جدید

شناسه خبر : 111059

1400/06/10

تعداد بازدید : 183

رشد بیش از 32 درصدی پذیرش از میان داوطلبان در سال تحصیلی جدید
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، توجه به مسئله آزمون و پذیرش را از سیاست های این معاونت عنوان کرد و گفت: این سیاست در سال تحصیلی جدید عملیاتی شد به طوری که رشد بیش از 32درصدی را در پذیرش سطوح 2 تا 4 شاهدیم و بالغ بر 10هزار نفر ورودی در سطح2 داریم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی تهرانی در نشست مدیران استانی حوزه های علمیه خواهران که صبح چهارشنبه 10 شهریورماه 1400 در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد به تشریح برنامه های معاونت آموزش و افق پیش روی این معاونت پرداخت.

وی در بخش اول سخنان خود، سیاست های معاونت آموزش را شرح داد و اظهار داشت: یک از سیاست های معاونت آموزش تقویت امور ستادی در مرکز و واگذاری امور صفی و میدانی به مراکز استانی و مدارس علمیه خواهران است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران همچنین توجه به مسئله آزمون و پذیرش را از دیگر سیاست های این معاونت عنوان کرد و گفت: این سیاست در سال تحصیلی جدید عملیاتی شد به طوری که رشد بیش از 32 درصدی را در پذیرش سطوح 2 تا 4 شاهد هستیم و بالغ بر 10 هزار نفر ورودی در سطح 2 داریم.

وی «تقویت نگاه مدرسه محوری با توجه به مسئله نظارت و ارزیابی»، «تسهیل کارها و امور جاری مدارس»، «ارتباط مسمتر با مدیریت های استانی و مدارس علمیه»، «انضباط جدی آموزشی در سطح مدارس»، «برنامه ریزی مناسب با بوم و نیازهای هر منطقه»، «کارآمدی محتواهای آموزشی» و «انگیزه بخشی به طلاب با برنامه های مناسب در جهت گذراندن بانشاط دوران طلبگی» را از دیگر سیاست های معاونت آموزش عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با بیان این که جذب حداکثری طلاب در سطح 2 و جذب طلاب مستعد در سطوح تکمیلی از دیگر سیاست ها است، ادامه داد: برنامه ریزی هایی برای عملکرد هماهنگ 3 معاونت آموزش، پژوهش و فرهنگی در اجرای فعالیت ها صورت گرفته تا این همکاری منجر به پویایی مدارس علمیه شود.

وی در بخش دوم سخنان خود به تشریح کلان برنامه های معاونت آموزش در افق پیش رو پرداخت و افزود: تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت، اصلاح نظام آموزشی و ارزشیابی تحصیلی و اشراب مهارت های لازم در برنامه های آموزشی مهارتی برخی از این کلان برنامه ها است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران «بازنگری نسبت به دوره های آموزشی سیکل، دیپلم و بالاتر از دیپلم»، «ارتقاء سطح علمی طلاب با توجه به سطوح تحصیلی» و «بررسی نظام های آموزشی و علمی مراکز ملی و فراملی همسو» را از دیگر کلان برنامه های معاونت آموزش برشمرد.

وی در ادامه برشی از برنامه یکساله معاونت آموزش برای طلاب، اساتید و کادر مدارس علمیه را ارائه داد و خاطرنشان کرد: برای طلاب، طراحی نظام آموزش تلفیقی(حضوری و مجازی) و اجرای دروس اقتضائی را خواهیم داشت و تدوین بسته جامع ارتقاء اساتید، ارزشیابی صحیح و رتبه بندی اساتید و همین طور راه اندازی گروه های علمی در مدارس را از برنامه هایی است که برای اساتید در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی با بیان این که برای کادر مدارس نیز بحث بورسیه علمی را داریم تا سطح علمی کادر مدارس در سطح استاندارد قرار گیرد، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های پیش رو توسعه سطوح علمی 3 و 4 در استان‌های مستعد و همین طور در تمام استان ها در افق پیش رو است.