دوره های ارتقاء علمی،اخلاقی و مهارتی اساتید
تعريف :
دوره هایی كه به منظور ارتقاء توان علمی، اخلاقی و مهارتی اساتید اجرا ميشوند.
اهداف :
1- افزايش سطح علمي مدرسان و پاسخگوئي به نياز آنها از حيث محتوایی؛
2- افزايش توان مهارتي مدرسان با آموزش شيوههاي نوين تدريس، تحقيق، سنجش و ارزشيابيتحصيلي؛
3- ارتقاء اخلاقی اساتید و افزایش توان تأثیرگذاری اخلاقی تربیتی ایشان در تعامل با طلاب؛
4 - آشنايي مدرسان با منابع علمي متناسب با متون درسي حوزههاي علميه خواهران.
اصول حاكم بر دوره های ارتقائی:
1ـ رعايت شؤونات و جايگاه فراگيران در همه مراحل؛
2ـ حاكميت روح اخلاق و معنويت بر فضاي دوره؛
3- زمان بندي برنامه با رعايت مصالح اساتید ومدارس علميه؛
4ـ لزوم حضور فراگيران در کل دوره؛
5- انجام ارزشيابي از سطح علمي فراگيران در آغاز (ارزشيابي تشخيصي) و پايان دوره؛
6- تأمين رفاه نسبي فراگيران در حد امكانات در اختيار و با رعايت اصل صرفهجويي مصرف در بيتالمال.
شیوه برگزاری دوره ها:
دورههاي آموزشي حتي الامكان به صورت منطقهاي و استاني و برخی دوره ها کشوری و به صورت حضوری، نیمه حضوری یا غیر حضوری برگزارميشود.
اعطای مدرک:
به شركتكنندگان در صورت موفقيت در ارزيابي پايان دوره و مشروط به حضور منظم در کل دوره، گواهي گذراندن دوره اعطاء ميشود.