در این نشست که باهدف بررسی مسائل آموزشی رشته های سطح 4 برگزار شد ، در ابتدا نمایندگانی از پنج مدرسه علمیه استان تهران به بیان دیدگاهها و نظرات خود در باره رشتههای مختلف تحصیلی پرداختند. مواردی چون «تقویت رویکرد پژوهش محوری در ارزشیابی دروس»، «امعان نظر بیشتر نسبت به دروس تخصصی هر رشته»، «شناسایی نخبگان و حمایت ازآنان در عرصههای مختلف»، «جذب اساتید متخصص با اولویت بانوان» ، «کمک به راه اندازی هیئتهای علمی مدارس»، «توجه ویژه به برنامههای درسی و تقویم تحصیلی سطوح عالی»، «بازبینی سرفصل دروس با رویکرد پاسخگویی به شبهات و نیازهای جامعه امروزی» و.... از جمله مسائل مورد بحث ازسوی نمایندگان بود و ایشان توجه به این نکات را در تقویت فرایند آموزشی طلاب، بسیارمؤثر ارزیابی کردند.
معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، «ایجاد بستر مناسب آموزشی» و «افزایش کیفیت تحصیلی مقاطع عالی» را از اهداف این معاونت بیان کردند. حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با اشاره به تعیین عناوین دروس از سوی شورای سیاستگذاری، وجود دروس عمومی را در توانمندی استنباط و نظریه پردازی طلاب موثر دانستند.ایشان با اشاره به کمبود اساتید این مقطع تحصیلی ، بر تقویت مهارت استادان در پاسخگویی به شبهات و لزوم تغییر در ارزیابی اساتید تأکید کردند.
سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی نیز ضمن تقدیر از همکاران مرکز مدیریت استان تهران در برگزاری این نشست ،اجرای طرح « آسیب شناسی و کیفیت سنجی وضعیت تحصیلی سطوح عالی » در سه حوزه برنامه درسی، اساتید و وضعیت آموزشی طلاب را پاسخگوی بسیاری از مسائل طلاب دانسته وبه تغییرات نحوه برگزاری آزمون زبان و جامع جهت ارتقاء سطح دانشی طلاب اشاره کردند. سرکار خانم میرعلی ملک با اشاره به طولانی بودن سنوات تحصیلی سطوح عالی و عدم ارائه رساله های علمی در زمان مقرر، تسهیل روند تصویب خواهی را از مدارس علمیه خواستار شدند. ایشان در ادامه پیگیری وجود الفاظ جایگزین در معرفی سطوح مختلف تحصیلی حوزه های علمیه خواهران به جامعه و نیز برگزاری المپیاد علمی را ازجمله برنامه های آتی اداره کل تحصیلات تکمیلی معرفی کردند.
»سرپرست اداره کل اساتید» نیز جذب اساتید متخصص را بر عهده مدیران مدارس علمیه و نحوه تعامل آنان با موسسات معتبرعلمی دانستند . ایشان با اشاره به طرح هایی چون "راه اندازی دفتر پشتیبان اساتید"، «بازبینی آیین نامه های مربوط به جذب اساتید» و »تدوین آیین نامه های گروه علمی متناظر با هر رشته تحصیلی» ، تغییرات مؤثری را در وضعیت موجود نوید دادند. حجت الاسلام قاسمیان همچنین نحوه ارزیابی طلاب از اساتید را در ارتقاء کیفی تحصیلی این مقطع مهم دانسته و بر اهمیت ویژه آن تأکید کردند.
در پایان جلسه ایمیلی با آدرس takmili@whc.irجهت ارتباط بیشتر طلاب سطح سه و چهار با اداره کل تحصیلات تکمیلی و انعکاس نقطه نظرات ایشان معرفی گردید.

